
Mérési eredmények
Országos kompetenciamérés

"2001 őszén az 5. és 9. évfolyamon zajlott le az első kompetenciamérés, amely a tanulók szövegértését és matematikai eszköztudását vizsgálta. A következő tanévtől tavasszal került lebonyolításra a mérés a 6. és 10. évfolyamon, egy évvel később a 8. évfolyammal bővült a mért populációk köre. A mérések első éveiben a teljes populáció részt vett a mérésben, de központi feldolgozásra csak adott számú tesztfüzet került be minden iskolából. A 2007/2008. tanévtől kezdődően a 6., 8. és 10. évfolyamos tanulók gyakorlatilag teljes körében felmérik a tanulók szövegértési képességét és a matematikai eszköztudását, és minden tesztfüzet központi feldolgozásra kerül. A 2010. évi Országos kompetenciamérés során bevezetett évfolyamfüggetlen szövegértés, illetve matematika képességskála segítségével összehasonlítható a 6., a 8. és a 10. évfolyamos tanulók szövegértési, illetve matematikai eredménye, követhetővé vált a tanulók fejlődése.
A mérésben alkalmazott feladatok nem a tanulók lexikális tudását mérik, hanem azt vizsgálják, hogy a diákok a közoktatásban addig elsajátított ismereteket milyen mértékben tudják alkalmazni a mindennapi életből vett feladatok megoldásában." (okm.kir.hu)
https://www.oktatas.hu/kozneveles/meresek/digitalis_orszagos_meresek/altalanos_leiras

A sikeres iskolakezdéshez elengedhetetlen, hogy a tanulás örömöt adjon a kisgyermeknek. Ha az első tapasztalatok az iskolában kudarcokkal járnak, akkor nehezen válthatók ki újra a tanulás motívumai. Ha ez bekövetkezik, a gyereknek nem lesz késztetése arra, hogy energiát, időt fektessen a tanulásba, ez pedig alapjaiban gátolja a fejlődését. A Difer a magyarországi köznevelési mérési-értékelési rendszernek a tanulók haladásának időrendjében első, kötelezően előírt eleme, amelyet intézményünkben is elvégzünk.
Difer mérés
Az iskolakezdés sikerességében meghatározó szerepet játszik, hogy hol tart a gyerek azoknak a készségeknek az elsajátításában, amelyekre az iskolai tanulás építkezik:
- Hol tart az anyanyelv fejlődésében?
- Van-e elemi számfogalma?
- Megvannak-e már az írástanulás megkezdéséhez elengedhetetlen idegrendszeri, finommotorikai feltételek?
https://www.oktatas.hu/kozneveles/meresek/difer/difer_leiras

Fizikai és fittségi mérés
A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 80. § (9) bekezdése és a szakképzésről szóló 2019. évi LXXX. törvény 35. § (5) bekezdése szerint az iskola az oktatásért felelős miniszternek a tanév rendjéről szóló rendeletében meghatározott mérési időszakban, tanévenként megszervezi - a felnőttoktatásban és az 1-4. évfolyamon tanulók kivételével - a tanulók fizikai állapotának és edzettségének mérését, vizsgálatát azokon az évfolyamokon, ahol a testnevelés tantárgy tanítása folyik.
2024/2025. tanévi fizikai fittségi mérés
https://www.oktatas.hu/kozneveles/meresek/fizikai_fittsegi_meres/lebonyolitas/2025netfit